CV
Dit is mijn loopbaan:
Augustus 2012- heden
- Eigenaar van Heus!…het kan, passende begeleiding in het onderwijs: Uitvoeren van opdrachten voor verschillende disciplines
- Ambulant Begeleider bij AB dienst ZML gericht op zeer moeilijk lerende kinderen in het regulier basisonderwijs
- Begeleider Passend Onderwijs Sterk VO Utrecht: Start van SWV Sterk VO als schoolgericht begeleider
- Begeleiden, adviseren en coachen van leerkrachten met betrekking tot leerlingen met een cluster 3 indicatie op basis -, voortgezet- en MBO scholen
- Participeren in diverse Zorg Advies teams in de regio, voor BAO en VO
- Opstellen van een ontwikkelingsperspectief
- Docenten/ leerkrachten begeleiden om veranderingen in het Klassenmanagement tot stand te brengen
- Docenten/ leerkrachten en zorgteams ondersteunen en adviseren m.b.t.. veranderingen in het kader van opbrengstgericht werken
- Samen met de school een vertaling maken van het ondersteuningsplan naar een werkplan met concrete activiteiten
- Samen met de school een handelings– en begeleidingsplan opstellen voor de LGF-trajecten
- De school helpen bij het implementeren van handelingsadviezen voor leerlingen
- Organiseren van gespecialiseerde onderwijsarrangementen
- Implementeren van veranderingstrajecten naar de principes van handelingsgericht werken binnen het VO/ PRO
- Visie ontwikkelen m.b.t.. Passend Onderwijs op verschillende gebieden: de ZML leerling, de SWVs, de reguliere basisschool, de ouder
- organiseren van intervisie
- ouders adviseren/begeleiden bij verandering van school
januari 2008 – augustus 2012 Ambulant Begeleider bij Reactys te Baarn.
- Begeleiden, adviseren en coachen van leerkrachten met betrekking tot leerlingen met een cluster 3 indicatie: leerlingen met een chronische ziekte, lichamelijke beperking of verstandelijke beperking op basis -, voortgezet- en MBO scholen
- Geven van teamvoorlichting
- Geven van voorlichting op PABO’s
- Geven van voorlichting op studiedagen
- Opstellen en implementeren van begeleidingstrajecten naar de principes van handelingsgericht werken
- omgaan met verschillen in het rekenonderwijs
- Participatie in Vuurgroep m.b.t. verandering in de manier van aanbod voor de scholen die van AB gebruik maken m.b.t. overgang naar passend onderwijs
- lid van de orthotheek werkgroep
2000-2008 Intern Begeleider en Remedial Teacher, Stichting Lek en IJssel
KBS de Ark IJsselstein
- Intern Begeleider, in de eerste jaren in combinatie met Remedial Teaching, eerst voor de hele school, later voor 17 groepen onderbouw (groepen 1-2-3)
- Initiëren van nieuwe onderwijsinzichten m.b.t. de organisatie op deze nieuw gestarte schoolbeleid ontwikkeld en deze geïmplementeerd
- Opzetten zorgstructuur en deze vastleggen
- Zorg in ontwikkeling aanpassen aan de leerlingen/ organisatie/ personeel
- Opstarten en implementeren van nieuwe methoden en systemen in school: o.a. LVS van CITO, dyslexieprotocol, Memelink, VLL,VVE .
- Leerkrachten ondersteunen en coachen
- Aanname leerlingen en verdeling van leerlingen
- Lid van het management-team,
- Voeren van gesprekken :leerkrachten, ouders, sollicitanten
- Als Remedial Teacher onderzoek doen bij en begeleiding geven aan leerlingen
- Afnemen van FIK 2 onderzoek m.b.t. dyslexie
- Initiëren van IB netwerk Stichting Lek en IJssel
- Deelname aan Buurtnetwerk, SWV en IB netwerk Stichting
- Assessments bij studenten afnemen voor de PABO Domstad
1998-2000
Leerkracht groep 1-2 KBS de Ark IJsselstein
- verantwoordelijk voor de start van de onderbouw van een nieuw gestarte school
- Lesgevende taken, fulltime en parttime in groep 1-2
- Sollicitatiegesprekken voeren
- Lid MR
- Materialen aanschaffen
- Opzetten en Lid medezeggenschapsraad
- Samenwerken met duopartner
1976- 1998 Leerkracht groep 1-2-3 Bij de KSU in Utrecht
Kleuterschool Toontje, Sint Antoniusschool, KBS De Kameleon Utrecht
- Lesgevende taken, fulltime en parttime in groep 1-2-3
- Zorg voor kinderen met taalachterstand ( onderwijsvoorrangsbeleid)
- Opzetten van ouderavonden, 10 minutengesprekken, rapporten voor de onderbouw
- Opstarten Ouderraad
- Implementeren van de ideeën m.b.t. samengaan Kleuterschool en lagere school in de Basisschool
- Lid MR
- Lid van de werkgroep fusie Antonius en Majella
- RT in de groepen 1-2-3
- Cursus Zelfstandig Werken
- ELLO
- Gebruik van de computer in de klas
Opleiding en nascholing
2012 Co-teaching | Sandra Koot |
2012 Video Begeleiding | Spring, scholen in de praktijk |
2011 Naar school op jouw manier | Nijland en Kroes |
2011 Ambassadeur cluster 3 | Quanta / NpM Gedragswerk |
2010 Handelingsgericht Werken Noelle Pameijer | Fontys Hogescholen |
2010 Oplossingsgericht coachen | Fontys Hogescholen |
2008 Training Human Dynamics | KPC groep |
2007 Training coachen en begeleiden van leraren | Domstad/ KPC |
2005 VVE Taalrijk | Eduniek |
2003 Ontwikkelingsvolgmodel Memelink | EDI / Eduniek |
2003 FIK 2 diagnosticeren van dyslexie | EDI / Eduniek |
2001 Leraar SO / Remedial Teacher | Fontys Hogescholen |
2001 Leraar SO / Interne Begeleiding | Fontys Hogescholen |
1998 Interne egeleiding | Eduniek |
1996 Certificaat Verantwoordelijkheden GMR | ROAB |
1989 Certificaat Introductiecursus Informatica | Marnix Academie Utrecht |
1983 Applicatiecursus Volledig bevoegd Onderwijzen | Marnix Academie Utrecht |
1980 Speerpunt Lezen | SAC |
1979 Zelfstandig Werken | SAC |
1977 Hoofdakte | KLOS Amersfoort |
1976 KLOS | Amersfoort |
1973 MAVO | Maarssen |
Heus!… het kan
Passende begeleiding in het onderwijs